Leestijd: 3 minuten

In onze eerdere blog, ‘Uitzendbureaus vs Detacheringsbureaus: wat past bij jouw facilitaire carrière?‘, heb je kunnen lezen dat wij als detacheringsbureau vooral gericht zijn op langlopende projecten, waarbij we medewerkers toewijzen aan langdurige opdrachten. Maar wat als je je afvraagt of we ook flexibele inzet bieden? Het antwoord op die vraag is niet zo eenvoudig als ja of nee, en we zullen je precies vertellen waarom.

Extra inzet

Normaal gesproken draait een organisatie op de dagelijkse gang van zaken. De receptioniste begroet bezoekers, beantwoordt telefoontjes en regelt administratieve taken. Facilitair medewerkers zorgen voor de praktische kanten, zoals het ontvangen van leveranciers en klusjes rondom het kantoor. Dit zijn langlopende verantwoordelijkheden die niet elke dag kunnen worden veranderd, dus dagelijkse flexibiliteit is hier niet nodig.

Maar wat als er onverwachts extra werk op je pad komt? Stel je voor dat een facilitair medewerker een interne verhuizing moet coördineren, waardoor zijn normale taken blijven liggen. Of dat de receptioniste plotseling een grote groep bezoekers moet verwelkomen en ondersteunen, waardoor haar reguliere werk in de knel komt. In deze situaties hebben we extra hulp nodig.

Bij Facility hebben we back-up en support medewerkers (mits afgesproken met de opdrachtgever) die kunnen bijspringen als een medewerker ter plaatse ziek wordt of onverwachts afwezig is. Deze collega’s zijn bekend met de locatie en de taken, wat in zulke situaties van onschatbare waarde is. Je kunt een verzoek indienen voor extra inzet, zowel ruim van tevoren als last-minute. Als een back-up of support medewerker beschikbaar is, sturen we ze graag naar jouw locatie. Er is echter één belangrijke overweging: de beschikbaarheid van de medewerkers. Bij ziekte hebben back-up en support medewerkers prioriteit om in te vallen, wat betekent dat ze mogelijk niet beschikbaar zijn, zelfs als je al eerder extra hulp hebt aangevraagd. Dit geldt ook voor verzoeken voor extra inzet die ver vooruit zijn gepland. We communiceren altijd duidelijk hierover met de opdrachtgever en zoeken samen naar een passende oplossing.

Flexibele inzet

Hoewel flexibele inzet niet onze primaire focus is vanwege onze contractuele uren en langlopende projecten, staan we wel open voor meedenken als er een verzoek voor flexibele inzet binnenkomt. Naast Facility hebben we FAC, ons dochterbedrijf dat hospitality professionals inzet in de horeca. Deze ervaren medewerkers kunnen ook worden ingezet voor receptiediensten. Soms hebben we in ons netwerk kandidaten beschikbaar die oproepbaar zijn voor tijdelijke inzet. We denken graag met je mee over mogelijke oplossingen voor flexibele inzet.

In sommige gevallen kunnen we ook tijdelijke inzet regelen vanuit de back-up of support medewerkers, op voorwaarde dat er wordt geworven voor een vaste medewerker op die positie. Deze regeling moet echter binnen de capaciteit van de back-up of support medewerkers passen.

Conclusie

Bij Facility zijn we toegewijd aan het vinden van oplossingen voor extra inzet, en we denken graag met je mee over flexibele inzetmogelijkheden. Extra inzet is mogelijk als er afspraken zijn gemaakt over het gebruik van back-up of supportmedewerkers. De mogelijkheid om extra inzet aan te vragen, kan lang van tevoren of last-minute plaatsvinden, met inachtneming van de beschikbaarheid.

Hoewel flexibele inzet niet onze kernfocus is, staan we wel open voor discussie over alle opties en denken we graag mee over oplossingen. In beide gevallen geldt: als we beschikbaarheid hebben, staan we voor je klaar!

Ontvang wekelijks tips en nieuws over facilitaire dienstverlening
Naam